Foreningen

FORENINGSFITNESS STUBBEKØBING - dit valg til et sundt liv

Hos Foreningsfitness Stubbekøbing vil du kunne træne i en uformel og hyggelig atmosfære til en pris hvor alle kan være med. Med vores brede udvalg af træningsmuligheder, samt vores motiverende og inspirerende instruktører sørger vi for, at du får en god oplevelse med din træning og kommer godt i gang - uanset hvilken træningsform du vælger.

DET SUNDE VALG

I Foreningsfitness Stubbekøbing har vi stort fokus på det sunde valg, hvis formål er at få os alle til at leve sundere, længere og at have det godt på alle områder. Sundhed er nemlig meget mere end fravær af sygdom. Sundhed er også at trives, at være glad for sit liv og at have overskud til at hjælpe andre.

• Når du motionerer, sover du godt.
  • Når du sover godt, får du mere energi – også til at spise sundt.
  • Når du spiser sundt, får du mere overskud.
  • Når du har overskud til dig selv, får dit liv mere kvalitet.
  • Når du er glad for livet, får du mere energi – også til at dyrke motion.

I Foreningsfitness Stubbekøbing får du mulighed for at træne HVER dag - 365 dage om året – fra tidlig morgen til sen aften på moderne maskiner af bedste kvalitet i et godt og lokalt idrætsmiljø.

Du kan træne, inden du tager på arbejde om morgenen eller mens børnene er til fodbold, håndbold, gymnastik m.v.

Foreningsfitness Stubbekøbing drives af frivillige ledere og instruktører. Det betyder, at motionscentret er til for medlemmerne og drives og styres af medlemmerne.

FORENINGSFITNESS STUBBEKØBING VIL TILBYDE

• Et fleksibelt træningstilbud, der imødekommer individuelle behov for træning i en foreningsbaseret ramme.
  • Et fitnesscenter der er til for medlemmerne og som drives og styres af medlemmerne.
  • Motion og bevægelse i et godt socialt fællesskab.
  • Et fitnesstilbud af høj kvalitet i instruktion og udstyr.
  • Adgang til træningsfaciliteterne ved hjælp at et personligt nøglekort.
  • Tilrettelagt, personligt træningsprogram målrettet på præcis de maskiner, der er tilgængelige i centret.
  • Gennem træning, at styrke sundheden, trivslen og fællesskabet blandt foreningens medlemmer.
  • Holdtræning

FORENINGSFITNESS STUBBEKØBING'S INSTRUKTØRER

Foreningens instruktører bliver uddannet til at tilrettelægge et træningsprogram til lige præcis dine behov, samt at følge op på dine delmål.

Alle instruktører vil gennemgå et 40 timers uddannelsesforløb hos DGI/DIF.

Instruktører får derfor et godt kendskab til anatomi, fysiologi, træningslære og bevægelsesanalyse.

Desuden bliver instruktørerne i stand til at lave kvalitative træningsprogrammer for motionister med forskellige behov, vælge de korrekte og mest hensigtsmæssige øvelser til det enkelte medlem, berøre instruktionsteknikken, samt andre vigtige træningsrelaterede emner.

Vores instruktør hjælper gerne til med motivationen uanset dine forudsætninger, med fokus på netop det du vil opnå ved træningen f.eks styrketræning af muskler, vægttab, fedtforbrænding, kondition eller sundhed.

KULTUREN I FORENINGSFITNESS STUBBEKØBING

Foreningsfitness Stubbekøbing drives af frivillige ledere og instruktører. Foreningsfitness Stubbekøbing drives som en idrætsforening på lige fod med andre idrætsforeninger du kender f. eks. fodbold, håndbold, badminton og mange flere. Det betyder at motionscenteret er til for medlemmerne og drives og styres af medlemmerne. Der er ingen der skal tjene penge på aktiviteten.

Foreningfitness Stubbekøbing driver udelukkende aktiviteter i forhold til medlemmernes sundhed, trivsel og fællesskab. Vi forventer at kunne skabe en foreningskultur i centeret, hvor der er plads til alle. En kultur hvor alle medlemmer har kendskab til overordnede foreningsnormer, og hvor alle føler et fælles ansvar for at skabe et godt miljø og en god og behagelig stemning i motionscentret.

Instruktørerne har kompetence til at vejlede medlemmerne, så en god og tryg tone præger motionscentret. Instruktørerne har gennem undervisning og vejledning opnået kompetencer, der gør dem i stand til at gribe ind, hvis der observeres mobning, uhensigtsmæssig adfærd, højt støjniveau, uhensigtsmæssig træning eller uhensigtsmæssig anvendelse af motionsmaskinerne.