Holdtræning

Hvorfor holdtræning?

Holdtræning kan anbefales til dig der godt kan lide at træne med andre til god musik. Vi tilbyder forskellige typer hold, så der er noget for alle, uanset personlig smag og behov. Når vi snakker hold, snakker vi de tre S’er - Sved, Sjov og Succesoplevelser som er vigtigt for os alle. Derfor lykkedes vi kun når vores holddeltagere lykkes - uanset hvad dine forudsætninger er – her er plads til alle.

Vi vil løbende tilbyde flere forskellige typer hold, efterhånden som efterspørgslen og mulighederne opstår.


For at deltage på et af vores hold, uanset om det er indoor cycling eller maskin-karrusellen, eller til almindelig individuel fitnesstræning, skal man være aktivt medlem af Foreningsfitness Stubbekøbing. Man er aktivt medlem når man har foretaget en online indmeldelse,  samt gennemført en instruktør-time med en af foreningens instruktører.

Hold som træner i fitnesscenteret

HOLDTRÆNING

Indoor Cycling, er ikke kun effektiv konditionstræning, men også et fremragende redskab til at brænde rigtig mange kalorier af.

ALLE kan gå til Indoor Cycling som er en sjov, effektiv og sikker træning med et højt forbrug af energi og god mulighed for at forbedre konditionen.

Vi har i øjeblikket 6 cykler til rådighed i centeret.

Måske har du hørt om LOOP?
Hos os kalder vi det “Maskin-karrusellen” hvor alle kan være med UANSET NIVEAU !!
Måske husker du endda vores Maskin-karrusel fra før Corona?
Vi tilbyder nu igen Maskin-karrusellen i vores fitnesscenter - dog i en corona-model, så vi overholder alle gældende retningslinjer.
I stedet for at skifte hvert minut til en ny maskine - så vil man nu træne færdigt i en station bestående af to maskiner - hvorefter man afspritter, inden man skifter til ny station. Vi har sat antallet af deltagere ned til 5, så ingen kommer for tæt på hinanden i centeret.

Selve runden i karrusellen vil tage 25 min. og forløbe således:

  • Intro (vi forklarer konceptet)
  • Opvarmning 5 min.
  • Karrusellen kører 25 min.
  • Udstræk 5 min.

På gensyn i “Maskin-karrusellen” - husk vandflasken og godt humør.

OBS! Vær opmærksom på, at der kan være begrænset adgang for almindelig træning i dette tidsrum, men er der plads på holdet er man altid velkommen til at hoppe med på karrusellen.

HOLD SOM TRÆNER I GYMNASTIKSALEN PÅ STUBBEKØBING SKOLE

HOLDTRÆNING PÅ SKOLEN

Er du til højintensiv intervaltræning, så er tabata måske lige noget for dig.

20 sek. øvelse med fuld gas + 10 sek. pause - dette gentages 8 gange. Dét er opbygningen i en såkaldt tabatarunde.

I alt 45 min. efter opskriften:

  • Opvarmning          10 min.
  • 6 tabatarunder     25 min.
  • Cool down             10 min.

Øvelserne hentes fra den funktionelle træning, dvs. træning med egen kropsvægt. Højintensiv træning er effektiv, da du oven i hatten får en lang efterforbrænding.

Alle kan være med og vi garanterer høj puls og sved på panden til skræddersyet tabatamusik.

Medbring egen træningsmåtte/yogamåtte + vandflaske!

Har du prøvet at træne med kettlebells? En jernkugle med et håndtag - dét er en kettlebell!

Ved at træne med kettlebells, træner du styrke, udholdenhed og kondition - men også koordination og balance. Her arbejder vi ikke isoleret, men med mange muskler i hver øvelse. Når øvelserne kører i ét flow - er træningen også effektiv for fedtforbrænding.

Vi har kettlebells til rådighed i salen, men du er også velkommen til at medbringe dine egne - gerne 2 stk. med forskellig vægt.

Hvis du overvejer at købe dine egne kettlebells, så anbefales det at købe 2 stk. med forskellig vægt.

Anbefaling til kvinder:

Nybegynder/utrænet   :  1 stk. 6 kg    evt. + 1 stk. 10 kg

Let øver/let trænet       :     -      8 kg       -            -     12 kg

Anbefaling til mænd:

Nybegynder/utrænet   :  1 stk. 10 kg   evt. + 1 stk. 14 kg

Let øvet/let trænet       :      -      12 kg       -         -      16 kg

Full Body Workout består af ca. 40-45 minutters træning af hele kroppen, inklusiv en let opvarmning, bestående af 40-45 sekunders arbejde og 15-20 sekunders pause.

Træningen er med egen kropsvægt, kan køres i eget tempo og der kan laves alternative øvelser, hvis noget er besværligt. Derved kan alle være med.

"Yin-inspireret Yoga"

Yin-inspireret yoga er for begyndere og let øvede hvor der bliver rum til at gå dybt i strækkene, tid til overgivelse og til at "stresse af " i både krop og sind...

Medbring din egen yogamåtte og evt. et tæppe til afspændingen samt en vanddunk.

"Yoga"

Gennem forskellige dynamiske og statiske stillinger trænes alle muskelgrupper. ”Solhilsen” er f.eks. en dynamisk yogaøvelse sammensat af flere stillinger, der glider over i hinanden i et flow, hvor udstrækninger i kroppen følges med indånding og sammenbøjninger følges med udånding. Der vil være stående, siddende og liggende stillinger, for- og bagoverbøjninger, omvendte stillinger og hver lektion afsluttes med lidt afspænding.

Medbring din egen yogamåtte og evt. et tæppe til afspændingen samt en vanddunk.

Masser af muligheder for alle

Holdtræning

Holdtyper til ethvert formål - F.eks. kondition og forbrænding, styrke og opstram­ning eller balance i krop og sind.

Kropsmåling

Hvad gemmer sig under overfladen? Få bla. indsigt i din vægt, BMI, fordeling af fedt og muskelmasse, din fedt procent, væske i kroppen, basal kalorie indtag m.m