Vores historie

Foreningsfitness Stubbekøbing blev stiftet som forening d. 24. april 2018, på foreningens første og stiftende generalforsamling, men fik først eget CVR nr. d. 9. maj 2018.

Den 1. september 2019 kunne vi så åbne dørene til vores fine center på Tuemosevej 2, 4850 Stubbekøbing hvor vi havde lejet os ind i halvdelen af den gamle Bech Design bygning

Vi har her samlet et udpluk af vores historie igennem tiden, både i form af udklip, historier og billeder.

2020-2024

Søndag den 29. august 2021

Fitness Tryday afvikles for anden gang

Søndag den 29. august 2021 afholdte vi Fitness Tryday for anden gang i centerets historie. På dagen kunne alle, både eksisterende medlemmer, nye medlemmer og andre nysgerrige få mulighed for, at prøve kræfter med et af vores mange holdtilbud, individuel træning og meget mere.

Flere valgte at lave en indmeldelse med det samme og blive en del af vores - og hele byens - fitnesscenter, hvor andre lige skulle hjem og "tænke" over det.

24. februar 2021 til 10. september 2021

Gradvis genåbning af samfundet

Fra den 24. februar 2021 og frem til den 10. september 2021 skete en gradvis genåbning af samfundet hvormed vi kunne starte med udendørstræning, senere indendørstræning for bestemte aldersgrupper og igen senere for alle aldersgrupper. Alt dette med en masse regler og krav vi skulle leve op til med daglig kontrol af corona-pas, ekstra daglig afspritning, grundigere rengøring og registrering af alle som færdes i centeret i tilfælde af en smitteopsporing.

Den 10. september 2021 ophørte så alle officielle restriktioner og centeret vendte tilbage til nogenlunde normale tilstande igen efter en lang og svær periode.

9. december 2020 til 24. februar 2021

Danmark lukker ned - igen

På et pressemøde mandag den 7. december 2020 lukker statsministeriet ned for Danmark på ny på grund af stigende samfundssmitte og risikoen for superspredning under jul og nytår.

I første omgang blev der lukket ned fra og med den 9. december 2020 til og med den 3. januar 2021, men dette blev senere forlænget og endte med at gælde frem til 24. februar 2021.

I "ventetiden" laver vi dagens øvelse online, med små videoklip lavet af vores instruktører, som dagligt blev publiceret på Facebook og Instagram.

Søndag den 6. september 2020

Ffstbk fejrer 1 års fødselsdag

Søndag den 1. september 2019 kl. 13:00 var tidspunktet hvor dørene officielt blev åbnet til byens nye lokale foreningsbaserede fitnesscenter og siden da er der sket utrolig meget.

Vi har fået flere maskiner, mange forskellige hold har set dagens lys, Corona medførte svære vilkår og vi er nu så småt ved at få sat fuld skrue på alle aktiviteterne igen, selvom det er med en masse særlige corona retningslinjer m.v.
11. marts 2020 til 10. juni 2020

Danmark lukker ned

Som følge af Corona-virus  pandemien, bliver centeret lukket ned i perioden fra 11. marts til 10. juni 2020, hvor vi igen kan åbne dørene til centeret, efter en utrolig lang nedlukning af alle fitnesscentre i Danmark.

Fra den 28. april bliver det dog muligt at starte op med enkelte udendørshold, dog under helt specielle og meget strikse corona-restriktioner, men det lykkes og vi får flere udendørshold op og i gang.

Søndag den 12. januar 2020

Fitness Tryday afvikles for første gang

Søndag den 12. januar 2020 afholdte vi Fitness Tryday hvor alle både eksisterende medlemmer, nye medlemmer og andre nysgerrige fik mulighed for at prøve kræfter med et af vores mange holdtilbud, individuel træning, få smagsprøver på sund mad og meget mere.

2018-2019

Søndag den 1. september 2019

FfStbk åbner dørene

Søndag den 1. september 2019 kl. 13.00-15.30 var der officiel åbning af Foreningsfitness Stubbekøbing. Alle var velkomne til at se lokalerne og høre mere om det nye fitnesscenter.

Formand for Teknik, Miljø og Ejendomsudvalg, Peter Bring-Larsen, fra Guldborgsund Kommune klippede snoren, efter formanden havde budt alle velkommen, hvorefter der var mulighed for at møde instruktørerne, se lokalerne og det lækre udstyr, blive indmeldt, deltage i konkurrencer og meget mere.

August 2019 (Uge 32+34

Instruktører uddannes

Henover 2 lange weekender med i alt 40 timers undervisning, får vi uddannet 10 nye fitnessinstruktører som alle står klar med introduktioner og programlægning fra vi åbner centeret officielt den 1. september 2019.

Ann Dorte Hagemann Gregersen, som deltog på kurset både som kursist og som instruktøransvarlig fra bestyrelsen, sagde efter kurset "De 40 timer med intensiv teoretisk- og praktisk undervisning, i fantastisk selskab med de øvrige instruktører, er nu afsluttet og vi glæder os helt vildt til at komme i gang med at udarbejde programmer som passer til det enkelte medlems mål for sin træning"

Søndag den 5. maj 2019

Lokalerne begynder at falde på plads

Forhandlingerne om leje af lokalerne på Tuemosevej står på en del måneder, men den 30. juni 2019 bliver de endelige underskrifter så sat og lokalerne er sikret til foreningens brug.

Inden da holder vi et åbent hus søndag den 5. maj 2019 hvor alle byens borgere og presses inviteres indenfor til at se lokalerne som vi arbejder på at få en aftale på plads omkring.

Det lykkedes og efter at aftalen er underskrevet, begynder arbejdet med at få bestilt udstyret hjem, få det opsat og gjort helt klar til den snarlige åbning som allerede sker 3 måneder efter aftalen er underskrevet.

2018-2019

Forberedelserne er i fuld gang

Forud for åbningen af hele byens nye fitnesscenter, er der gået en masse fællesmøder med byens borgere, møder med Bevæg dig for livet - Fitness og mange mange andre i bestræbelserne på at etablere den nødvendige kapital, de nødvendige lokaler, instruktører, bestyrelsesmedlemmer m.v.